the track / archive / page #2

it had significant consequences meeting the crew of the "collective actions" (moscow), to have them on my route, to spend with them these intense days in which arose that gleisdor station "virtuosi of illusions".

that has to do with the standard of enormous precision used in the work of this group. it also has to with a plentitude of context which bears one to unexpected places in some moments.

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mirjana peitler-selakov (left), sergei romashko and sabine haensgen

now nearly a year has gone, since sabine hänsgen, sergei letov and sergei romashko have left gleisdorf. I am still busy with the suggestions I earned with this cooperation.

curator mirjana peitler-selakov has continued these events to and selman trtovac and the group "treci beograd". right now the "collective actions" are still in guest appearances att he venice biennial. but in less than a month we will all meet again in belgrade. they just created a new part there, having some connecting factors from gleisdorf.

during that time I branch out some reflections in the gallery "einraum" at gleisdof: "the track: archive" [to recover some context]

for me working process-like and exploring context is an important part of practing arts. this station is also an explicit reference to the inputs of others, on which much of what one succeeds, is based.


die crew der "kollektiven aktionen" (moskau) zu treffen, sie auf meiner strecke zu haben, mit ihnen diese intensiven tage zu verbringen, in denen jene gleisdorfer station – "virtuosi of illusions" – entstand, zeigte erhebliche konsequenzen.

das hat mit der enormen präzision zu tun, die bei der arbeit dieser gruppe standard ist. das hat bei ihnen auch mit einer fülle an kontext zu tun, die einen in manchen momenten an unvorhergesehene orte trägt.

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sergei romashko (left) and sergei letov

nun ist fast ein jahr vergangen, daß die drei -- sabine häsngen, sergei letov und sergei romashko --, gleisdorf wieder verlassen haben. ich bin noch immer mit den anregungen beschäftigt, die mir diese zusammenarbeit eingebracht hat.

kuratorin mirjana peitler-selakov hat diese ereignisse inzwischen zu selman trtovac und der gruppe treci beograd" weitergeführt.

im augenblick gastieren die "collective actions" noch bei der biennale in vendig. doch in knapp einem monat werden wir uns alle in belgrad wiedersehen. dort entsteht gerade eine neue station der „kollektiven aktionen", bei der einige linien aus gleisdorf anknüpfungspunkte haben.

währenddessen verzweige ich einige reflexionen in die galerie „einraum" in gleisdorf: „the track: archive" [to recover some context]

das prozeßhafte und das ergründen von kontext ist für mich ein wichtiger teil künstlerischer praxis. diese gleisdorfer station ist aber auch eine ausdrückliche referenz an die vorleistungen anderer, auf denen vieles, was einem gelingt, beruht.

martin krusche


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